tisdag 16 september 2008

Lukas Berghult framröstad som bästa spelare

Den eleganta och målfarliga Lukas Berghult röstades fram med stor marginal av bloggläsarna som Vallentuna Hockeys bästa spelare genom tiderna. Han fick 31 procent av rösterna.

Jag ringde upp och gratulerade Lukas Berghult som blev mycket snopen och glad över den fina utnämningen.
- Oj, det var inte dåligt, säger Lukas Berghult. Det är fantastiskt roligt och hedrande. Speciellt med tanke på alla riktigt bra spelare som spelat i Vallentuna genom åren.

Idrottar du fortfarande?
- Jag spelar Innebandy i IK Frej i division fyra. Vi är ett kompisgäng med spelare från Vallentuna och vi började spela tillsammans i division sex och sedan har vi klättrat två serier. Vi tränar en gång i veckan och spelar en match. Men det blir att man rör på sig oftare eftersom jag håller igång med styrketräning, löpning och tennis också. Kanske återgår jag till hockeyn om ett par år och spelar med vetsen när jag inte längre hänger med i innebandyn, säger Lukas med ett skratt.

Har du någon koll på hockeyn?
- Jag har ingen bra koll i dagsläget, men jag har hört att många spelare är tillbaka i Vallentuna så jag ska upp och kolla i ishallen i vinter. Jag ska kolla in vallentunaspelaren i TV-pucken i helgen också, det är kul.

Vilket är ditt bästa minne från hockeyn?
- Jag minns en kul match mot Arlanda då vi bjöd på entrén och det var 800-900 personer på läktarna. Matchen slutade 4-4 och jag var nöjd med min egen insats med två mål och två assist. Annars tänker jag främst på folket runt laget med Yngo i spetsen. Han var mycket bra att ha att göra med och han var en stor del i lagets framgångar.

Är det något du saknar från hockeytiden?
- Jag saknar allt runt och kring laget, snacket i omklädningsrummet. Sedan saknar jag givetvis tävlingsinstinkten och matchdagarna. Det är något speciellt med lagidrott och det känns som om jag alltid vill hålla på med detta.

Givetvis är Lukas Berghult en av de riktigt stora grabbarna i Vallentuna Hockey. Och det ska bli ett nöje att träffa honom på läktaren igen och snacka gamla minnen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till utmärkelsen:)!Hälsar Madde