onsdag 29 oktober 2008

Northen Hockey Tour - Del 5



Idag har vi fått en ny bloggläsare - Harri Rindell
Dagen-efter-match träningen idag efter den kassaskåpssäkra 6-0 vinsten mot Brynäs igår såg bra ut. Piggast var Wärnblom men det är inte så konstigt eftersom han husserat i fjärdelinan några matcher. Han skottade in ett par baljor och hoppas nog på att få mer istid imorgon i bortamötet mot Timrå. Staffan har tjurat hela dagen och jag har faktiskt inte sett röken av Brynäs grejerna han köpte igår...

Har visat grabbarna Övik idag. Allt från där jag växte upp i Själevad (intresseklubben antecknar.....) till Västeralnö Fäbodar, Foppas hus, Solänget (för Linus) och Varvsberget.

På Varvsberget är det en fantastisk utsikt över Ö-vik och vi lyckades faktiskt få med Harri Rindell på en kopp kaffe och äppelkaka. Idag har det pratats minnen mellan Harri, Holmen, Staffan och Linus (jag hade inte mycket att tillföra där inte). Det var många skratt och när Harri blivit uppdaterad på alla (otroligt vilken kolla på folk han har) så ville han visa oss var han bor. Han har tagit över lägenheten från Harald Lükner, precis som han gjorde i Mora. Här pratades det mer minnen och jag försökte förklara för Harri hur viktig matchen mot Timrå är för oss Modoiter, det finns inte att förlora mot Timrå. - jag har förstått det". svarade Harri.
Det var fantastiskt roligt att få träffa Harri Rindell. En mycket sympatisk människa och väldigt intresserad på hur det går för oss i Vallentuna men också om människor han träffade när han både spelade och var tränare. Kan inte räkna upp alla han frågade om men jag var förvånad över vilken koll. Han verkade känna fler runt hockeyn i Vallentuna än mig trotts att det var ett antal år sedan. Ingen nämd, ingen glömd.

Imorgon bär det av till Sundsvall. Ska försöka åka i tid så att vi kan åka in i Nordingrå¨. Ska visa både Norrfällsviken och Bönhamn tänkte jag.

Hur slutar matchen då?
Timrå-Modo 3-4
Skröder avgör 13 minuter in i tredje på en kontring, "assad" av Z

Inga kommentarer: