tisdag 28 oktober 2008

Northen Hockey Tour - Del 3



Japp, då är vi framme. Har just fått middag hos mina föräldrar. Tog en himla tid att komma till Ö-vik. Staffan (som är Brynäsare) skulle in i Läkerol arena och titta. Väl där så köpte han på sig "hela" Brynässhopen så nu sitter han här hos mina föräldrar och försöker förklara för en som har suttit i Kempehallen (min far) dom senaste 30 åren hur förträffliga Brynäs är. Han tror dessutom att Brynäs vinner med 5-2 och kontrar in sista målet med 1 minut kvar.
På vägen upp hamnade vi av en händelse bakom Brynäs buss och genast kom kamrorna upp. Jag ville självklart hamna före bussen eftersom en Modoit som mig är van att ligga före Brynäs men alla ville fota bussen genom framrutan.
Nog om det. En signal under dagen till Harri Rindell har medfört att vi bestämt träff efter matchen. Enligt uppgift har Modo en hel del skador och Harri trodde att Brynäs kommer att spela defensivt men det hade jag redan gissat. Brynäs är fega och rädda för att bli utspelade ikväll. Jag tror iallafall att det blir 5-3 till Modo. Mål i öppen kasse sedan dom tagit ut Markström som vikt ner sig........

Inga kommentarer: