fredag 24 oktober 2008

Northen Hockey Tour 2008 - Del 1

Snart bär det iväg. En tur upp till norrland som ska bli fantastiskt rolig. Inte bara för att jag ska få se två matcher med Modo utan för att jag ska göra det i glada vänners lag. Det är jag, Linus, Staffan och Holmen (mellanbrorsan) som sätter sig i bilen på tisdag för avfärd till Ö-vik. På kvällen ser vi Modo-Brynäs i kassaskåpet och på torsdag beger vi oss ner till Sundsvall och ser länsderbyt mellan Timrå-Modo.
Två matcher som har känslor. Brynäs har alltid (när jag var liten) varit gnäll laget nummer ETT. Minns spelare som Stig Salming, Tord Lundström med flera som alltid skulle snacka med domaren så fort det var några som helst tveksamheter. Brynäs var ett riktigt gnäll-gäng. Det var ett jävla liv på dom matcherna när jag hängde på ståplats i kempis (kom aldrig närmare isen än ståplats och allmänhetens…). Nu säger väl du ”-vadå Brynäs ett gnäll-gäng? Det är ju Modo som är Elitseriens värsta gnällgäng”. Jaja, kanske nu för tiden men det jag kom ihåg av Brynäs det är just dom heta drabbningarna på 70talet och det hänger i fortfarande. Modo gnäller aldrig om det inte är befogat...!!!!!
Timrå är annars det lag som jag har svårast att ta en förlust emot. Länsderbyna på senare år har varit stenhårda och en förlust mot just Timrå är INTE roligt.

På onsdag ska vi träffa Harri Rindell. En gammal Vallentuna profil som numer är tränare i Modo. Både Holmen och Staffan har haft honom som tränare och när Holmen pratade med Harri tidigare idag så kom han till och med ihåg vilket nummer Staffan spelade i. Han kom även ihåg Linus men där är det mer oklart i vilket sammanhang det var….

På torsdag kommer vi att stötta Linus i jobbet med Linas Livsglädjefond. Fonden skall då få sin check av Timrå som de skänkte i samband med tävlingen årets slutspelsskägg i våras. Robin Jonsson (vilket skägg!) vann i både kvarten och semi och Timrå valde att skänka den pengarna till Linas Livsglädjefond. Charles Berglund är ambassadör för fonden och en vän till Linus. Challe tipsade Robin att välja denna Vallentunabaserade fond bidraget. Fonden skall samtidigt betala ut ett bidrag till en familj från norra Sverige. Pojkens önskan var ”Åka och se på hockey och bo på hotell”. Det fixar fonden med glädje.
Det ska som sagt var bli fantastiskt roligt att få komma iväg på denna Northern Hockey Tour i glada vänners lag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra, då blir det lungt på jobbet nästa vecka. :-))

Anders Lundmark sa...

Det ska du inte vara så säker på. Har pratat med min "namne" och han har en hel del "Staä" uppgifter till dig. Sorry med Lunchen idag. Vi får ta den en annan dag