onsdag 6 augusti 2008

En dag med Vallentuna Team 95.

Det var Dag 2 på vår sk. "uppstartsvecka". Dagen innehöll 2 ispass och 1 Teoripass.

En samling vid 11.30 kom de upp 24 st fräscha ansikten till ishallen. Som vanligt var det många som hade panikåkt i igår (Måndags) för att inhandla nya prylar till dagen då de märkt 10 min innan vi gick på is att "Hmm, de här skridskorna kanske är lite små?!"
Jaja. Man har ju varit där själv en gång. Man vet hur föräldrarna tjatade flera dagar t.o.m. veckor innan, att man skulle kolla sin utrustning för att de skulle vara ute i god tid. Och som vanligt så "glömmer" man det och roar sig så gott man kan innan isen börjar.
Åter till saken.

Ispass vid 12.30-14.00 med fokus på att få igång skridskoåkningen, timingen i åkningar, överlämningar etc. Liknande pass som igår fast något tuffare.
Men det var godkänd fart. Lite virrigt vid vissa tillfällen men det är normalt andra ispasset på 3-4 månader.

Sedan var det mat innan teorin.
Här måste jag även flika in att jag stod och kollade på Vallentunas 00:or och blev helt häpen. Jag blev riktigt förvånad för att jag tyckte det såg väldigt bra ut för att vara så unga som de faktiskt var. Ledarna i 00:orna har gjort ett mycket bra jobb. Ser bra ut för framtiden med andra ord. :)

På vår teori introducerade vi hur vi ska spela hockey det närmaste året. Tyvärr kan jag inte avslöja hur, då det ska bli vår lilla "hemlis" i vinter. Släpa er upp till ishallen för att smygkika så kanske ni får reda på mer.

Sedan var det dags för ispass 2 för dagen (3 totalt) och nu började killarna komma igång och känna sig mer hemma med övningarna och det var bättre fart än tidigare på förmiddagen.
Ispasset avslutades med skridskoåkning vilket man såg att både Jag och Grudd (Tränare för T95) njöt av till fullo.

För att summera dagen var det en helt klart godkänd dag med bra fart på isen. Ser lovande ut inför säsongen som kommer allt snabbare.

Imorgon är det dags för morgonpasset. 8.00-9.30. Alltid lika kul att ha! :)


En liten kort presentation av mig kanske är på sin plats. Jag heter Niclas Rosendahl och är Assisterande tränare bakom Anders Grudd till Vallentunas 95or. Jag är 18 år gammal och brinner för sporten ishockey.
Det är jag som kommer raportera stora delar av vad T95 sysslar med under säsongen.

Syns i Ishallen

Inga kommentarer: