onsdag 27 augusti 2008

Strömsladd...

...är bra att ha om man tänkt sig använda sin dator att spela musik. Igår kl 18.03 ringer speakern för matchen mellan Djurgården och Frölunda, vi kan kalla honom Ulf-Peter. Han säger med skräck i rösten. "- Jag har glömt strömsladden hos en kund idag. Batteriet kommer att ta slut innan matchen börjar. Har du en sladd?" Jag funderar en sekund och säger. "- Jag har två." "-Ta med båda", säger Ulf -Peter.
Givetvis har Ulf-Peter en dator som kräver en speciell sladd så det fungerar ju inte. Han försöker tanka över all musik han under ett flertal näter suttit och plockat fram, tagit bort, lagt dit och plockat fram igen för att få den perfekta mixen för en skön ljudupplevelse. Det fungerar självklart inte. Då ser jag en CD skiva som ligger på mixer bordet. "- Kan du inte ta den där," säger jag. "- Jo det går väl," säger Ulf-Peter, men......
CD skivan fungerade alldeles utmärkt och jag tror ingen märkte någon skillnad förutom Ulf-Peter som mest var förbannad över alla nätter han lagt på att välja musik

Det kan tänkas att det kommer en bild ikväll på Ulf-Peter när han är som mest upprörd...

1 kommentar:

Uffe sa...

Din #"#¤#%!
Ha ha ha...