lördag 9 augusti 2008

Johan Lundmark uttagen till TV-puckslaget




Strax efter klockan 18.00 ikväll blev det klart att Vallentuna Hockeys Johan Lundmark representerar Stockholm vid årets TV-puckturnering. Det är en stor bedrift med tanke på att Stockholm bara spelar med ett lag i år istället för två tidigare år.

En klassisk fråga Johan…hur känns det?
- Det känns bra tack. Det var lite oväntat…lite chockerande faktiskt.

Var du nervös när laguttagningen lästes upp?
- Ja, mitt namn kom sent och när de rabblat flera namn hann jag börja tänka lite. Och det var så många bra spelare med på lägret…Jag gick nog vidare för att jag gjorde sju mål på fyra matcher under lägret i Södertälje.
(Till saken hör att Johan faktiskt också gjorde två mål idag när hans lag internmatchen vann med 5-0. Men det påverkade säkert inte uttagningen.)

Vem fick du det första sms:et från?
- Jag har inte min mobil med mig så jag vet inte om jag fått något sms.

Hur ska du fira det här?
- Jag har ingen aning. Jag hörde att Linus (VBK:s ordförande) lagt skumpan på is så något blir det väl i alla fall.

Robert Nordmark, Sportchef för Vallentuna Hockey:
- Det är väl bra, helt perfekt. Det är tuffare att komma med i TV-pucken i år när Stockholm bara har ett lag. Men det var väntat att Johan skulle komma med. Han är duktig och målfarlig. Alla vill ha med målskyttar i ett lag.

Vad har en uttagen spelare i TV-pucken för betydelse för föreningen?
- Det är en fjäder i hatten för föreningen och för Johan själv. Det blir också en sporre för alla andra. De vet att man kan bli bra och nu ser de vem de ska bli bättre än för att ta en plats i A-laget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättegrattis Johan, stort för våra killar att en kille från VBK kan färga i TV-pucken. Drömmer lever för 12-åringarna lisom för all andra lirare i föreningen.

Team 96