söndag 10 augusti 2008

Vinst för T95

Det blev en välförtjänt vinst för T95 i dagens match mot Skå IK.

Vi mönstrade det maximala, 20 utespelare och 2 målvakter i dagens match emot skå och fick utdelning.
Efter totalt 55 min (2x20 + 15 min) effektiv speltid stog det klart att T95 hade segrat med 7-3 efter ett sönder kört Skå. Skå som bara mönstrade 12 utespelare och 2 målvakter orkade helt enkelt inte hela matchen igenom.

I första perioden var det jämt. chanserna avlöste varandra åt vardera håll men målvakterna lyckades hålla tätt. det dröjde 10 min innan Skå lyckades göra 0-1 genom en snygg skarvning.
Vi bet ihop och fick ett snabbt reduceringsmål bara minuten efter.
Efter första perioden stog det 1-2 till Skå.

Nya gubbar in på isen och dags för period nr 2. (10 man spelade första perioden, 10 Man andra.)

Det syntes att Skå inte längre orkade hålla emot. Redan efter 58 sekunder in i andra perioden reducerar vi igen till 2-2 och man såg en markant skillnad på trötta och pigga spelare på isen då Skå stog stilla medans vi hade bra fart på skridskorna.
De första 6 minuterna spelar vi sagolik hockey och går från 2-2 till 5-2. T95 lyckas även riva ner applåder från läktarn då de spelar ut Skå under ett anfall fem mot fem.
Riktigt kul att se från tränarhåll när ens spelare sköter det så snyggt ute på isen.

Slutresultatet blev tillslut 7-3.

Skotten: T95 38-SKÅ 23


Skön premiärstart med andra ord.
Dock finns det mycket kvar att jobba på fram tills seriepremiären och det här var en bra match för att se våra styrkor respektive svagheter som vi måste jobba på framöver.

Vill även passa på att tacka Skå för att de kom ut en Söndag kväll till Vallentuna Ishall för att möta oss. Tack!

Vi syns i Ishallen!

Inga kommentarer: