torsdag 14 augusti 2008

Match analys Vallentuna-Järfälla

Då har vi spelat vår första match och som en avlägsen tränare befinner jag mig i Geve men en hel del rapporter har haglat in under gårdags kvällen både från ledare samt åskådare som var där. Det som slog mig var att alla var ganska eniga, detta trotts att deras kunskaper för hockey varierar betydligt. Matchen gav svar på några frågor som lagledningen hade samt även en del positiva överraskningar om jag förstår analysen.
Men den skönaste kommentaren för kvällen var när Järfällas tränare Kai Nurmi säger till lagledare Inge Mattsson att "Ställer ni upp med det här skit gänget på lördag behöver ni inte komma".
Låter som en mycket intressant kommentar med tanke på att det bara blev 5-4 vinst mot det här skit gänget och vad jag förstår, så kom lednings målet med mindre än 2 minuter från slutet av matchen Nu blickar vi fram emot nästa helg när vi möter Järfälla på lördag och sedan Väsby hemma på söndag i ett hett derby.

Inga kommentarer: